joi, 22 noiembrie 2012

ESENȚIALUL

Fiecare la un moment dat în viață se lovește de ceea ce se numește RELIGIE. Eu personal am devenit mai interesat de religie și de Biblie exact după moartea unei persoane cunoscute. Exact la asta m-am gândit și eu: Și ce o să se întâmple cu mortul și cu sufletul lui ? I-auzi: sufletul cică ar fi nemuritor! ...interesanta chestie! Imposibilitatea unei cunoașteri directe este enervantă, în acest punct eu nu mai am nicio șansă.(*)  De aici în colo noi nu mai cautăm obiecte sau persoane care să ne satisfacă ci cautăm texte care să ne facă să înțelegem.  Biblia îi o carte groasă, odată deschisă ești pierdut!  Îți trebuie ani (sau luni, pt cei cu mai mult timp liber) ca să o citești pe toată....iar când ai terminat-o de citit ai și uitat pt ce ai deschis-o. Când aflam că sunt și alte persoane interesate începem să ne bucurăm pt că nu suntem singuri. Când descoperim alte persoane cu mai multă experiența începem să ne simțim și norocoși. Minunat, există o gramadă enormă de cărți explicative, totul merge ca pe roate până în clipa în care ne dăm seama că, deși scrie negru pe alb, persoanele acestea ori interpretează diferit, ori înțeleg altceva, ori chiar sunt cuvinte care, ele, habarnau  ce înseamnă . Adio bucurie, adio noroc! Și ca treaba sa fie și mai completă țin să vă reamintesc că  Biblia este scrisă într-o limba veche iar în ziua de azi încă se mai fac interpretări și modificări la traducere. Și ca să pun capac vă mai reamintesc, dragii mei, că la ora actuală există și alte religii, fiecare cu propria carte sacră și  cu la fel de multe cărți explicative.  Cam de câte vieți am eu nevoie ca să citesc mult, aproape tot, pt ca să pot să îmi fac o perspectivă și  să susțin liniștit, documentat la limita maxima, acea  religie care este adevărată sau din contră sa arăt că nicio religie nu este adevărată ți sa arăt clar toate ereziile pe care sunt defapt fundamentate? Câte vieți deci? doua sau 3 sau 5 sau 10?   Realistic vorbind, am vreo șansă?

A doua oara când iar am devenit interesat de religie (mai corect zis: "religii") a fost pt a afla legile psihicului și mecanismele sugestiei, mecanismele hipnozei, a dedublării astrale,  a telechineziei, a levitației. Exact ! De ce uni pot și eu nu?  Acuma surpriza a fost și mai mare, chestiile acestea sunt cunoscute peste tot însă ca să ajungi să fi capabil de clarviziune însemnă în primul rând să ai acces la anumite cărți ASCUNSE....ce bucurie! Cum ?  Ce șanse am eu să le aflu și pe astea? Deci ar trebui să găsesc un templu budist (să învăț limba cea necesară) sau vreo mănăstire, apoi să slugăresc poate și chiar 20 de ani unui guru sau preot după care să-mi dea acces la literatura sau ba, sau să descopăr ca nu are ceea ce-mi trebuie mie .

Voi chiar credeți că nu am nicio șansă să aflu adevărul? Ei bine, veți avea o surpriză: eu cunosc adevărul încă din clasa a 7-a, ce-i drept este că îl știam cu mult timp înainte; doar că  într-a 7-a am fost conștient de acest lucru explicat foarte clar de I.P.Pavlov. O vorbă din bătrâni spune că nimeni nu se naște învățat! - vorba asta nu este prea înțeleaptă, ba defapt este o mare minciună. Aici am mare noroc, eu n-a trebuit să mă obosesc prea tare ca să explic ci totul ne este dat mură-n gură de Pavlov ( laureat cu Nobel) care pt a fi foarte foarte clar a introdus noțiuni noi ca: reflex, reflex condițional (in română tradus greșit ca reflexe condiționat, un ex: digestia câinelui lui Pavlov care era condiționată de un clopoțel, câinele incepea să saliveze la auzirea clopoțelului și nu la mirosirea hranei -cum este firesc )  si reflex necondițional (ca scrisul, folosirea uneltelor, armelor(săbii) -niște obișnuinte), cât și noțiunea de instinct. Instinctul nu este vreo "apucătură criminală" ci un reflex necondiționat înnăscut: unui miel (am văzut cu ochii mei ) îi trebuie mai puțin de un minut ca să meargă, să alerge și să țopăie, iar peste încă 2-3 min. se pune pe genunchii din față și se hrănește. Într-un cuvânt mielul este: NATURAL. Copii nu fac așa ceva, dar fac altceva la fel de firesc: URLĂ. Instinctele sau mai clar: comportamentele astea instinctuale, ca sunt foarte multe, au fost  împărțite în 3 categorii: comportamente instinctuale de autoaparare (si care asigură dezvoltarea organismului), de reproducere si de aparare a speciei.  Deci viața pe pământ continuă fără să fie nevoie de lecții pt că orice ființă din orice specie are deja mecanismele necesare pt a se "descurca" încă de la naștere. Relația mamă-pui (mamă-copil) este un comportament automat (spontan si lipsit de atenție)

Dar să intrăm în subiect și ne întoarcem la religie: primul lucru pe care D-zeu îl spune omului după ce l-a creat este:
27     Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său, l-a făcut după chipul lui Dumnezeu; parte bărbătească şi parte femeiască i-a făcut.
 28     Dumnezeu i-a binecuvîntat, şi Dumnezeu le-a zis: ,,Creşteţi, înmulţiţi-vă, umpleţi pămîntul, şi supuneţi -l; şi stăpîniţi peste peştii mării, peste păsările cerului, şi peste orice vieţuitoare care se mişcă pe pămînt.``
29     Şi Dumnezeu a zis: ,,Iată că v'am dat orice iarbă care face sămînţă şi care este pe faţa întregului pămînt, şi orice pom, care are în el rod cu sămînţă: aceasta să fie hrana voastră.``

(luat din: http://www.adevarprezent.com/literatura/index.htm#page=Geneza_Capitolul_1.htm)

     Versiunea   științifică                     VS              Versiunea biblică


  1 AUTOAPĂRARE                                        1   CREȘTE-ȚI

 2 REPRODUCERE                                         2  ÎNMULȚIRE   (până la limita de 
                                                                                                                 umplere a TERREI)     
 3 APĂRARE A SPECIEI                               3   STĂPÂNIȚI  peste  PĂMÂNT și
                                                                                                                       ANIMALE



Versiunea științifică scrisă de mai puțin de un secol iar cea biblica are peste 4000 de ani și se referă la exact același lucru, se descrie același comportament : ceea ce în biblie este ”zis” de D-zeu in literatura științifica se numește ”instinct”

Era și normal ca într-o carte religioasă să se găsească scrise ”legile” sufletului. 

Bine ați venit pe blogul meu.  Un blog și o provocare în același timp. Vă provoc să mă certați! Vreau să vă văd dacă puteți!  Cu toate că sunt periculos, pt ca am o vechime în domeniu de peste 20 ani am sa va arat armele mele: -o logică banală - pe care o folosesc doar ca să descopăr ”punctele slabe” sau ”rupturile”  în mințile voastre.  O persoană cu mintea ”ruptă” este o persoană care nu se apară sau se lasă aparată, care se reproduce (face sex) la comandă, și ai căror urmași nu se descurcă în viață fără ajutorul altor oameni.  Oricum voi aduce multe, foarte multe acuzări în care poate se vor regăsii mulți, gen : părinți care își sperie proprii copii cu ”bau/bau” pt ca aceștia să accepte” acele rude hoațe, vecini-criminali sau ”prieteni”-violatori... mai pe scurt este vorba de sistemul comportamental complex de  autoapărare al unui copil aruncat la coșul de gunoi, pt ca mai târziu  și sistemul de reproducere să ajungă tot acolo (nu este vorba de organele genitale ci o întreagă listă de responsabilități de care ”copilașii-miri îndrăgostiți” nici nu sunt conștienți, practic ei se află în ultimul stadiu și mai au o singura carte de jucat , adică istoria să se repete cu viitoarele lor odrasle. Oare este posibil ? că altfel au crescut și au trăit cu o minte pe care nu și-au folosit-o niciodată.  Iar de la început același teatru, aceeași tehnica artistica: PREFĂCUT ÎN OM SPERIAT sau ÎN OM MIRAT și  cu aceeași texte cu bau-bau,  baba-cloanța, povești cu prințese la care prinți vin exact la momentul oportun, desene animate și altele.... totul pt a impresiona și stăpânii peste mințile propriilor copii, în loc să stăpânească peste pământ și animale.

Se pare că nimeni nu se aștepta să  găsească legile minții umane scrise încă de pe prima pagina a bibliei.
                                                                 SRPRIZĂ!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu